Čo očakávajú Mileniáli a Generácia Z od firiem?

28.08.2018

Miléniová generácia a generácia Z očakávajú od firiem zintenzívnenie snahy o pozitívny vplyv na okolitý svet. Najmladšie generácie zamestnancov zaujali skeptický postoj k nedostačujúcej motivácii a etike firiem. Tieto zistenia odhalila siedma výročná správa spoločnosti Deloitte o miléniovej generácii (Deloitte’s seventh annual Millennial Survey).

Predchádzajúce dva prieskumy naznačili, že mladé generácie majú pozitívny postoj k motivácii a etike podnikov. V roku 2018 však došlo k dramatickému obratu, keď názory na podniky dosiahli najhoršiu úroveň za posledné štyri roky. Dnes si len menej než polovica miléniovej generácie myslí, že podniky sa správajú eticky (48 % oproti 65 % v roku 2017), a že sú odhodlané pomáhať pri zlepšovaní spoločnosti (47 % oproti 62 %). Na otázku, na čo sa zameriava spoločnosť, v ktorej pracujú, odpovedali: dosahovanie ziskov, podporovanie efektivity a výroba či predaj tovarov a služieb. 

Millennial

Ilustračné foto: Pixabay.com

„Príslušníci miléniovej generácie a generácie Z sa výraznejšie orientujú na širšiu úlohu podnikov v spoločnosti a sú presvedčení, že ich úspech by sa mal merať aj inak, než len finančnými ukazovateľmi. Sú presvedčení, že prioritami podnikov by mala byť tvorba miest, inovácie, zlepšovanie súkromného a pracovného života zamestnancov a pozitívny prínos pre spoločnosť a životné prostredie,“ vysvetlil Marián Hudák, vedúci partner spoločnosti Deloitte.

Priestor pre biznis lídrov

Hoci sa názor týchto generácií na podniky výrazne zhoršil, ich dôvera v politických lídrov je ešte menšia. Len 19 % respondentov odpovedalo, že politici majú pozitívny vplyv v porovnaní s 71 %, ktorí si myslia, že politici majú negatívny vplyv. Nahradiť by ich preto mohli biznis lídri, ktorí podľa 44 % respondentov ešte majú pozitívny vplyv. Mladí tak stále trochu veria v schopnosť firiem pozitívne meniť spoločnosť. Tri štvrtiny opýtaných si myslí, že nadnárodné spoločnosti majú potenciál pomôcť vyriešiť ekonomické, environmentálne a sociálne výzvy spoločnosti, a preto je ich povinnosťou zapojiť sa do zlepšovania spoločnosti.

„Výsledky tohtoročného prieskumu dokazujú, že rapídne sociálne, technologické a geopolitické zmeny v poslednom roku ovplyvnili názor miléniovej generácie a generácie Z na správanie podnikov a mali by byť signálom pre lídrov z rôznych oblastí. Podniky musia nájsť spôsoby, ako môžu pozitívne ovplyvniť okolie, v ktorom pôsobia a zamerať sa na otázky ako diverzita, inklúzia a flexibilita, ak si chcú získať dôveru a vernosť pracovníkov miléniovej generácie a generácie Z,“ uzavrel Hudák.

Zdroj: Deloitte

Podobné články

  1. Ocenenie Slovakia Best Managed Companies 2024 získalo 12 spoločností
  2. Ocenenie Slovakia Best Managed Companies 2024 získalo 12 spoločností
  3. Slovenská firma patrí medzi tri najrýchlejšie rastúce technologické startupy
  4. Slovenská firma patrí medzi tri najrýchlejšie rastúce technologické startupy
  5. Snažia sa žiť udržateľne, chcú zmysluplnú prácu a work-life balans
  6. Snažia sa žiť udržateľne, chcú zmysluplnú prácu a work-life balans
  7. Deloitte: Generatívna AI nás zásadne zmení
  8. Deloitte: Generatívna AI nás zásadne zmení
  9. Slovenská technologická firma je jedným z víťazov Fast 50
  10. Slovenská technologická firma je jedným z víťazov Fast 50
  11. Zvyšujúca sa miera digitalizácie v daňovej oblasti predstavuje novú výzvu
  12. Zvyšujúca sa miera digitalizácie v daňovej oblasti predstavuje novú výzvu
  13. 6 slovenských firiem sa zaradilo medzi najlepšie riadené spoločnosti na svete
  14. 6 slovenských firiem sa zaradilo medzi najlepšie riadené spoločnosti na svete
  15. Mileniálov a Gen Z najviac trápia finančné problémy a zmena klímy
  16. Mileniálov a Gen Z najviac trápia finančné problémy a zmena klímy
  17. Deloitte: V SR pôsobí vo vedení najväčších spoločností až 25 % žien
  18. Deloitte: V SR pôsobí vo vedení najväčších spoločností až 25 % žien
  19. Deloitte: Strategické ciele centier zdieľaných služieb sa menia
  20. Deloitte: Strategické ciele centier zdieľaných služieb sa menia
  21. Deloitte: Budúcnosť práce je hybridná
  22. Deloitte: Budúcnosť práce je hybridná
  23. Podnikateľské prostredie je nepredvídateľné, pomaly sa však stabilizuje
  24. Podnikateľské prostredie je nepredvídateľné, pomaly sa však stabilizuje
  25. Prieskum Deloitte: Automatizácia inteligentne
  26. Prieskum Deloitte: Automatizácia inteligentne
  27. Deloitte: Trendy v oblasti ľudských zdrojov
  28. Deloitte: Trendy v oblasti ľudských zdrojov
  29. Mileniáli a príslušníci generácie
  30. Deloitte: Mileniáli a Gen Z sú voči budúcnosti skeptickí
▼ Viac
Prieskum

Top ponuky