Ako mať na 90 % hotovo už dopoludnia?

29.02.2016

Práca sa vám vlečie celý deň a keď odchádzate ešte stále nemáte hotové. Na kancelárskom stole sa vám vŕšia materiály zo včera. Pod nimi sú dokumenty z utorka. Niekde úplne dolu pod haldami papierov istotne bude žiadosť Krištofa Kolumbusa o vajce, aby ho mohol stavať na špičku. Vyskúšajte 10 tipov, aby ste 90 % svojej práce mali hotové už v dopoludňajších hodinách.

Kde ostatní začínajú, vy máte hotovo

Okolo vás to bzučí, všetci horúčkovito dorábajú posledné e-maily a dokumenty, aby mohli odísť na obed. V chvate sa vracajú do kancelárie, mnohí  s plastovými téglikmi a miskami, hltajú „čínu“ priamo pred monitorom. Vy s úsmevom vypínate počítač a odchádzate z práce. Nereálne? Sci-fi? Takto podobne pracuje napríklad Neil Patel, spoluzakladateľ Crazy Egg a KISSmetrics, konzultant, ktorého počúvajú firmy ako Amazon, HP alebo Viacom. Ako to dosiahol? V prvom rade Neil za prácu považuje iba dôležité úlohy, ktoré treba vykonať, ale nie stretnutia. Následne sa Neil pri tvorbe plánu drží Paretovho pravidla a snaží sa mať hotových 20% úloh, ktoré prinášajú 80 % výsledkov. Tu sú jeho ďalšie skvelé tipy:

Time

Ilustračné foto: Pixabay.com

1. Plánujte deň vopred

Plánujte vždy večer. Bude sa vám lepšie zaspávať, lebo budete vedieť, čo vás ráno čaká. Neplánujte si príliš veľa a myslite na to, že sa počas dňa vyskytnú aj operatívne problémy a úlohy.

2. Neporiadok v kancelárii rozptyľuje pozornosť

Naučte sa vyhadzovať. Všetko to, čo môže byť v elektronickej podobe, preveďte do elektronickej podoby. Vyčistite si dosku pracovného stola aj plochu na monitore. Myseľ vám nebude ubiehať zbytočne inam a vydržíte dlhšie koncentrovaný na úlohu / úlohy.

3. Vstaňte oveľa skôr

Dopoludnie začína úderom polnoci a ranné vtáča, ďalej doskáče. Skúste vstať skôr, prísť do kancelárie medzi prvými alebo prvý. S jasným plánom toho, čo chcete urobiť, začnite pracovať. Nikto vás nebude rušiť a keby aj chcel, nedajte si narušiť rozvrh a plán práce. Kým prídu ostatní kolegovia, vy už môžete mať hotové. Maximálne produktívni dokážete byť v stave flow (plynutie), lebo celá myseľ je koncentrovaná na splnenie úlohy. Dosahovanie flow je pri všetkých rušivých faktoroch náročné, no je možné ho natrénovať. Stav flow spopularizoval profesor Mihaly Csikszentmihalyi v rovnomennej knihe. Tento bestseller vyšiel aj v slovenčine.

4. Cvičenie nie je klišé, ale nutnosť

Asi je zbytočné vymenúvať stovky výskumov, ktoré potvrdzujú dôležitosť cvičenia nielen pre fyzickú, ale aj mentálnu výkonnosť. Prekrvený a okysličený mozog je výkonnejší. Hormóny šťastia vylúčené pri cvičení vás udržia v stave sústredenia a nasadenia.

5. Vaša pohodlná kancelária

Cítite sa na pracovisku komfortne? Aké ranné rituály musíte absolvovať, aby ste boli v pohode? Sprcha, raňajky, ranná tlač, cestovanie do práce... to všetko má vplyv na to, ako budete v kancelárii produktívni. Napríklad dochádzanie je preukázateľne jednou z najviac stresujúcich častí dňa. Začať každý pracovný vystresovaný môže úplne pochovať vašu produktivitu. Pripravte sa, nalaďte sa na prácu v pozitívnom duchu. Dobrou pomôckou sú slúchadlá. Hudba, ktorú máte radi a rytmus pomáhajú rýchlejšie nadobudnúť stav flow a odizolujú vás od rušivého okolia.

6. Zjedzte tú žabu!

Mark Twain napísal: „Ak ráno ako prvé zjete živú žabu, bude to pravdepodobne to najhoršie, čo sa vám prihodí za celý deň.“ Kouč Brian Tracy túto myšlienku pretavil do svojich princípov a celú knihu, dnes vydaný už v niekoľkej edícii, nazval „Eat that Frog“ (u nás vyšla pod názvom „Najprv zjedzte žabu“). Ak splníte najťažšiu úlohu ako prvú, zvyšok činností urobíte oveľa ľahšie.

7. Minútové rozhodovanie

Rozhodovanie je časovo a mentálne vyčerpávajúce. Opäť existuje halda serióznych vedeckých výskumov, ktoré hovoria, že máme istú zásobu mentálne energie, ktorú ak si odčerpáme rozhodovaním, nezostáva nám už ďalšia na prácu. Stanovte si limit jednej minúty. Do 60 sekúnd istotne dokážete rozhodnúť, intuitívne, racionálne alebo kombináciou hlasov srdca a rozumu.

8. E-maily, stretnutia a telefonáty

Ak si chcete spoľahlivo rozbiť program, pozrite si ako prvé e-maily a spam. Zabite kopec času neproduktívnymi telefonátmi a stretnutiami, ktoré sú iba spoločenskou záležitosťou. Ak chcete niečo dosiahnuť, e-maily kontrolujte v stanovených termínoch, telefonáty skráťte na nutné minimum a stretnutia ak to je možné vynechajte alebo spájajte príjemné s užitočným. Ako radí Keith Ferrazzi: „Nikdy nejedzte sám“.

9. Stále je čo zlepšovať

Už tým, že čítate tento článok, ste sa rozhodli v nejakom smere zlepšiť. Hľadajte tipy, ako zvýšiť produktivitu a eliminovať rušivé vplyvy a prispôsobujte ich sebe a svojmu pracovnému prostrediu. Ak robíte niečo opakovane, snažte sa to robiť stále lepšie a rýchlejšie, osvojiť si rutinu. Existujú rôzne mobilné aplikácie a softvér, ktorý vám uľahčí plánovanie, delegovanie, projektový manažment a pracovné návyky. O tom ako okamžite zvýšiť produktivitu sa dočítate aj v článku na Kancelarie.sk.

10. Nezabúdajte na odmenu

Nemusíte poznať techniku „pomodoro“, aby ste vedeli, že človek sa dokáže sústrediť len určitú dobu. Potom potrebuje prestávku, odpútať sa od úlohy, občerstviť sa. Dbajte na prestávky a odmeňujte sa za dosiahnutie cieľov.

Patríte medzi ľudí, ktorí sú „na baterky“? Ktorí ak začnú, nevedia kedy skončiť? Ak stihnete 90 % svojej práce ešte pred obedom, pre vás to bude znamenať, že popoludní máte kopec priestoru pre ďalšie úlohy a projekty. A to je fajn, nemyslíte?

Zdroj: Inc.com, Spravnyden.sk

Juraj Púchlo, Kancelarie.sk
Komerčné nehnuteľnosti na jednom mieste

Podobné články

  1. Prieskum: Prečo ľudia menia prácu?
  2. Prieskum: Prečo ľudia menia prácu?
  3. C&W: Takmer 90% firiem na Slovensku poskytuje možnosť pracovať aj z domu
  4. C&W: Takmer 90% firiem na Slovensku poskytuje možnosť pracovať aj z domu
  5. Ako bude vyzerať práca v roku 2030?
  6. Ako bude vyzerať práca v roku 2030?
  7. Ako dosiahnuť dokonalý hybridný pracovný model?
  8. Ako dosiahnuť dokonalý hybridný pracovný model?
  9. Hybridný spôsob práce, nový štandard vo firmách
  10. Hybridný spôsob práce, nový štandard vo firmách
  11. Prieskum CBRE: Koronakríza zmenila spôsob našej práce
  12. Prieskum CBRE: Koronakríza zmenila spôsob našej práce
  13. CBRE: Ako zmení hybridná práca trh s komerčnými nehnuteľnosťami?
  14. CBRE: Ako zmení hybridná práca trh s komerčnými nehnuteľnosťami?
  15. Prieskum CBRE: Flexibilná práca je stále obľúbenejšia
  16. Prieskum CBRE: Flexibilná práca je stále obľúbenejšia
  17. Deloitte: Budúcnosť práce je hybridná
  18. Deloitte: Budúcnosť práce je hybridná
  19. Pracovný stres ovplyvňuje výkon 2/3 zamestnancov v SR
  20. Pracovný stres ovplyvňuje výkon 2/3 zamestnancov v SR
  21. Je home office efektívnejší ako práca v kancelárii?
  22. Je home office efektívnejší ak práca v kancelárii?
  23. COVID-19: Home office vs. práca v kancelárii
  24. COVID-19: Home office vs. práca v kancelárii
  25. Colliers: Trendom je hybridná kombinácia vzdialenej práce a práce v kancelárii
  26. Colliers: Trendom je kombinácia vzdialenej práce a práce v kancelárii
  27. Pozorovanie rastlín v práci znižuje stres
  28. Pozorovanie rastlín v práci znižuje stres
  29. Ako vnímajú ľudia prácu z domu
  30. CBRE: Ako vnímajú ľudia prácu z domu?
▼ Viac
Prieskum

Top ponuky